Kundcase Hagab - Advisorgruppen - Din personliga redovisningsbyrå
Kundcase Hagab

Rätt partner för lönehanteringen

Hagab är en kund som arbetat tillsammans med Advisorgruppen sedan årsskiftet 2025 och idag hanteras hela företagets löneprocess. Projektet med att ta över lönerna och skapa nya, digitala och mer effektiva system och processer för hanteringen gick snabbt.

Logo
LönehanteringRådgivning

Lönehantering med trygghet och full kontroll

Tre månader efter starten tog Advisorgruppen över processen helt. Trots det tighta tidsschemat landade projektet väl och idag fungerar partnerskapet som en effektiv lösning för Hagab.

Tomas Hållén är VD för Hagab och beskriver samarbetet som både stabilt och lyckat. 

– Vi sökte en partner som kunde ta över hela lönehanteringen och det har vi verkligen hittat i Advisorgruppen. Det handlar ju inte bara om det praktiska kring hanteringen utan även legala delar där det gäller att ha rätt kompetens och kunskap inom delar som gäller avtal, kollektivavtal med mera. Det har Advisorgruppen och det skapar förutsättningar för oss att göra hundra procent rätt”, förklarar Tomas.

 

”Vi sökte en partner som kunde ta över hela lönehanteringen och det har vi verkligen hittat i Advisorgruppen.”

Tomas Hållén, VD, Hagab

Digitala regelverk som gör skillnad

Tidigare arbetade Hagab mer manuellt med löner men med Advisorgruppens hjälp har de nu fått ett digitalt regelverk på plats, som gjort stor skillnad för lönehanteringen.

– Det funkar bra, vi hade lite läroperiod för de nya digitala verktygen först för samtliga personalgrupper som rapporterar lite olika, men idag funkar det jättebra. Jag skulle rekommendera Advisorgruppen alla dagar i veckan, både företaget och vår kontaktperson. De erbjuder en komplett lösning, har rätt kompetens och dessutom erbjuder de processer och digitala verktyg vi känner oss helt trygga i. Vi valde helt enkelt rätt partner för våra behov”, avslutar Tomas.

Relaterade tjänster

Previous Previous
Next Next